رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر در صبحانه نمونه رژیم رایگان (لاغرفیت) می توانید به جای پنیر از یک عدد تخم مرغ آب پز نیز استفاده کنید.

دکتر رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک  صبحانه : ۲ عدد تخم مرغ آب پز. این رژیم غذایی حاوی سبزیجات، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، میوه، آجیل، لبنیات پر چرب، و چربی و روغنهای سالم و مفید مثل اسیدهای چرب امگا ۳ است. یکی از رژیمهای لاغری که بهتازگی خیلی بر سر زبانها افتاده رژیم کتوژنیک(Keto Diet) است. برای کاهش وزن، ایجاد تغییر در سبک زندگی با تمرکز بر کاهش کالری از مواد غذایی و نوشیدنی ها و داشتن یک برنامه غذایی سالم و همچنین کنترل آن که بخش مهم یک برنامه رژیم لاغری رایگان یا دارای هزینه است، به شدت لازم است. این رژیم میتواند به شما در کاهش وزن بیشتر، در 3 تا 6 ماه اول استفاده نسبت به دیگر رژیمها کمک کند.  

رژیم کتوژنیک

  با این حال، مشاهده شده در افرادی که رژیم کتوژنیک به صورت چندین دوره برقرار بوده، احتمال بروز سندرم متابولیسم کاهش و سلامت افراد بهبود یافته است. ۱- رژیم کتوژنیک را برای چه مدت میتوان ادامه داد؟ فلفل قرمز باعث افزایش میزان سوختوساز بدن میشود و در پی آن کاهش وزن را به دنبال دارد.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد می شوند و می توانند آسیب های سلولی را کاهش دهند.

دریافت رژیم کتوژنیک انلاین

حتی کاهش بیشتر پروتئین مصرفی و مثلا مصرف ۱ گرم پروتئین به ازای وزن ایدهآل، بخصوص در طول شب، میتواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد. برای همین هر اندازه که پرخوری کند، باز هم دچار کسری کالری میشود و وزن کم میکند. با این حال، یک رویکرد “متوسط” برای رژیم کتو نیز گزینه خوبی برای بسیاری از افرادی است که به آنها برای انتقال آسان تر به غذا خوردن بسیار کم کربوهیدرات و انعطاف پذیری بیشتر (بیشتر در مورد این نوع برنامه در زیر) اجازه می دهد.

به عنوان مثال 5 روز در هفته رژیم غذایی به صورت کتوژنیک و 2 روز در هفته با کربوهیدرات بالا انجام میشود. رژیم کتوژنیکی که در فضای مجازی منتشر می شود، یک الگو را برای همه پیشنهاد می دهد، به همین دلیل ممکن است برخی از افراد با اجرای آن با عوارض جانبی رژیم غذایی کتوژنیک مواجه شوند.

متخصص رژیم کتوژنیک

لذا رژیم غذایی برای لاغر شدن بایستی از هرم غذایی پیروی کند.اگر بتوانید رژیم لاغری مناسبی پیدا کنید که با هرم غذایی استاندارد شده باشد، قطعاً بهترین رژیم لاغری را دنبال کردهاید. دکتر متخصص رژیم کتوژنیک  دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/

رژیم آنلاین کتوژنیک

از جمله این اهداف عدم تعادل هورمونی، به خصوص مقاومت به انسولین همراه با سطح قند خون بالا و محدود کردن مصرف مواد غذایی بدون کالری ناشی از گرسنگی که بسیاری از افرادی که رژیم غذایی می گیرند، با آن مبارزه می کنند.

رژیم کتوژنیک آنلاین

بهترین نوشیدنی در برنامه رژیم آمریکایی، آب هست. به این روش میتوانید این عادت را در خود نهادینه کنید. اگر عاشق نیمرو یا جوجه کباب هستید میتوانید غذای مورد علاقه خود را بیش از یک بار در طول رژیم استفاده کنید. رژیم غذایی کتوژنیک صحیح تا ۹۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه را از طریق چربی و پروتئین تامین می کند.

رژیم کتوژنیک در ۳ تا ۶ ماه نخست باعث کاهش وزن قابل ملاحظهای میشود، که ممکن است به این علت باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

تحقیقات نشان می دهد که چاقی می تواند باعث استرس اکسیداتیو و التهاب شود. در حالی که میتواند به کاهش وزن کمک کند، ممکن است موجب بروز تأثیرات دیگری که کمتر از تأثیرات مثبت هستند، شود: مانند اسهال، آنفلوانزای کتو و تنفس بد ناشی از رژیم غذایی کتو. در رژیم آنابولیک هر نوع گوشتی را مجاز هستید که مصرف کنید.

کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و سرشار از چربی است که موجب تغییرات متابولیک چشمگیر در بدن انسان میشود. رژیم آنابولیک بسیار شبیه کتوژنیک است. این رژیم برای بدنسازها گزینهی مناسبی است. رژیم کتوژنیک رژیمی بر اساس محدودیت شدید کربوهیدرات است و لذا چون بیشتر میوهها کربوهیدرات بالائی دارند لذا مصرف آنها باید تحت کنترل باشد.

رژیم اتکینز بر به عنوان رژیم (low carb) یا کم کربوهیدرات است و در آن مصرف چربی و پروتئین مانعی ندارد و مصرف کربوهیدرات را بسیار کم می کند و با کاهش مصرف کربوهیدرات کاهش وزن انجام می شود. تمام رژیم های غذایی موفق بر مصرف زیاد سبزیجات و در بیشتر موارد، میوه تأکید دارند. رژیم کتوژنیک می تواند با سوخت چربی های بدن احتمال مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، همچنین در بیماری های سندروم متابولیک اثر گذار است. کتوز، به طور طبیعی، سوخت و ساز را تقویت میکند؛ پس از کالری چربیها نترسید.

با توجه به اینکه رژیم کتویی، میزان زیادی از غذاهای قندی را از برنامه غذایی ما حذف میکند و ما دیگر مجبور نیستیم از این همه شیرینی و مواد شکر دار استفاده کنیم میتوانیم به زیبایی پوست خود کمک کنیم و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری خواهیم کرد. مهمترین خطر ناشی از رژیم لاغری کم کالری کمبود ویتامین و مواد معدنی است که به نوبه خود بیماریهای گوناگونی را در پی دارد. ادعای رژیم لاغری در یک ماه، ادعای اشتباهی نیست و قابل انجام است.

مهم ترین بخش این برنامه این است که مصرف قند و نشاسته ها را حذف و یا کم کنید. رژیمهای غذایی کم کالری با اطمینان در طی ۱۲ هفته ۱۵درصد تا ۲۵درصد از وزن بدن را کاهش میدهند. با پزشک خود مشورت کرده و فعالیت های بدنی سبک داشته باشید. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید لاغر شوید، این گیاهان را به صورت منظم در برنامهی غدایی خود بگنجانید و از آنها چه به صورت تازه و چه به صورت پودر و خشک شده در غذا، سالاد، سس ها، نوشیدنی ها و .. استفاده کنید.

مواد غذایی مفید و سالم را با غذاهای سفید، مانند نودل ها، پاستاها و نان سفید جایگزین کنیم، به جای چیپس و پفک، خشکبار مصرف کنیم و از خوردن غذاهای خیابانی که در روغن زیاد و با کیفیت پایین تهیه شده دوری کنیم. تعادل با چربی انجام میشود، اما با ادامه گرسنگی تا ۹۷ % انرژی مصرفی از چربی حاصل می­گردد. کاهش دادن وزن بدن رفتاری است که باید تدریجی باشد تا عارضه ای برای جسم و روان ما ایجاد نشود. اگرچه کاهش وزن کند ممکن است جذاب به نظر نرسد، اما کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای کمک به سرعت بخشیدن به روند کار انجام دهید.

2. مصرف قند و مواد نشاستهای را کاهش دهید: تحقیقات نشان میدهد افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات پیروی میکنند، وزن بیشتری کاهش میدهند. گرچه، رژیم کتو میتواند خطراتی نیز داشته باشد. این میوه نیز حاوی مقدار نسبتا کمی کربوهیدرات بوده، بنابراین، لیمو هم یکی دیگر از میوههایی است که می توان آن را به رژیم غذایی کتوژنیک اضافه نمود. مقدار کالری ۷۵ درصد مقدار توصیه شده روزانه برای وزن بیمار بود و مایعات به ۸۰ درصد مقدار توصیه شده محدود میشد.

تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن وزن بیش از حد توصیه شده می تواند احتمال عوارض بارداری را افزایش دهد. توصیه میشود به جای مصرف غلات تصفیهشده و شکر افزوده شده، کربوهیدراتهای سالم مانند غلات، حبوبات و محصولات غنی از فیبر مانند میوهها و سبزیجات مصرف نمایید. صبور باشید و جهت رسیدن به اهداف تناسب اندام خود به رژیم پایبند باشید. در هر حال برای مطمئن بودن از سلامتی، همواره پزشک خود را در جریان برنامه غذایی و روشهای تغذیه خود قرار دهید.

حالت بدن خود در هنگام ایستادن و نشستن را اصلاح کنید. 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات در این رژیم استفاده میشود. تخمین زده شده است که حدود 25٪ از افرادی که رژیم کتو را تجربه می کنند ، این علائم را تجربه می نمایند ، که خستگی شایع ترین آنها است. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود ۲۰ درصد و کربوهیدرات فقط ۵ درصد انرژی مورد نیاز فرد را تأمین می کنند.

در نتیجه روی آوردن به رژیم های سریع برای لاغر شدن ، بدن دچار استرس شده و احتمال دارد انسولین های شما از بین بروند . شما می توانید این دو ماده غذایی را به تنهایی یا با مقداری آجیل خرد شده، دارچین و شیرین کننده های بدون قند مخلوط کنید و خیلی سریع و آسان مورد استفاده قرار دهید.

در روز پنجم شما نیمی از راه را طی کرده اید و می توانید از سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید . لیمو سرشار از مواد مغذی دیگر مانند ویتامینC، و پتاسیم نیز میباشد. در این رژیم لاغری سریع، غذاهای پر از کربوهیدرات مانند نان، برنج، ماکارونی و انواع بیسکوئیت ها تقریباً حذف می شوند.

دلیل تایید این رژیم غذایی و تناسب اندام از سوی کارشناسان تغذیه این است که انسانهای نخستین عموما با بیماریهایی مثل دیابت، چاقی و بیماریهای قلبی و عروقی مواجه نبودند. حتی چیزهایی مثل ماست و گرانولا می تواند حاوی شکر باشد.در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند با انها می توانند سالم بمانند. این موضوع همراه با افزایش سطح کتون، فواید بسیاری برای سلامتی خواهد داشت (3، 4). برای دریافت برنامه رژیم غذایی زیر نظر متخصصین تنورز کلیک کنید.

اگر به تلویزیون دسترسی دارید با استفاده از برنامهی ورزشی رایگان میتوانید بدون هزینه تمرینات ورزشی را یاد بگیرید. یعنی اگر مثلاً شما با یک ساعت ورزش ایروبیک 500 کالری انرژی میسوزانید با یک ساعت تمرکز و فکر کردن به حرکات ورزشی طوری که در ذهنتان تصور کنید در حال انجام آن حرکات هستید حدود 200 کالری میسوزانید. مصرف حدود ۱۴۰۰ کالری در روز و ورزش روزانه مناسب با سن، جنسیت، قد و میزان فعالیتتان میتواند به کاهش وزن کمک کند. در این مقاله به بررسی رژیم غذایی کتوژنیکژنیک و همه نکات و موارد مرتبط با آن می پردازیم.

این موارد شامل اسهال، تعریق، تقلیل در غذا خوردن، خواب کم، استحمام خشک، خوردن ادویههای گرم و خشک مثل فلفل و دارچین و ورزش بلغم سوز است. کینوآ منبعی غنی از تمام آمینواسیدها، پروتئینها ،فیبر، روی، منیزیم و حتی برخی از چربیهای مفید است. موقع خوردن آجیل به عنوان میان وعده باید خیلی مراقب باشید چون ممکن است بیش از حد از این تنقلات استفاده کنید و رژیمتان مختل شود.  دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/