به نقل از طبیعتلئوناردو تستی ، ستاره شناس در رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ ، آلمان گفت: “اکنون که فسفین پیدا کردیم ، باید بفهمیم که آیا این نشانه زندگی است.”

در 14 سپتامبر ، دانشمندان با استفاده از محدوده بزرگ آتاکاما در شیلی و تلسکوپ جیمز کلرک مکسول در هاوایی ، حدود 55 کیلومتری سطح ناهید ، از کشف فسفین در جو ونوس خبر دادند. داده های رادیویی نشان می دهد که نور در میلی متر طول موج جذب می شود ، که مربوط به غلظت 20 قسمت فسفر در یک میلیارد قسمت از جو است.

ستاره شناسان فسفین (ترکیبی سمی از هیدروژن و فسفر) را به عنوان علامت احتمالی حیات در سایر سیارات شناسایی کرده اند. جالب اینجاست که فسفین توسط برخی موجودات روی زمین نیز تولید می شود.

کلارا سوزا-سیلوا ، اخترفیزیکدان مولکولی در انستیتوی فناوری ماساچوست در کمبریج و از نویسندگان مطالعه تشخیصی فسفین ، گفت: “خوشبختانه عمر بی هوازی فسفین به طور کامل تولید می شود.” با این حال ، این گاز باید در جو سخت و اسیدی ونوس تجزیه شود.

این امر محققان را به این نتیجه رساند که باید مکانیسمی برای پر کردن گاز وجود داشته باشد ، که به تولید بیولوژیکی ناشناخته یا فرآیند شیمیایی اشاره دارد که دانشمندان هنوز نتوانسته اند آن را توضیح دهند. محققان با این پیشنهاد که برخی از میکروب های موجود در هوا می توانند در منطقه ای که فسفین جوی یافت می شود – بیش از فشارهای خرد کننده و دمای گرم سطح سیاره – زندگی کنند ، زندگی می کنند.

قبل از بررسی جدی این احتمال ، برخی از محققان هنوز در تلاشند تا تعیین کنند که آیا واقعاً فسفین در ناهید وجود دارد ، زیرا هنوز مشکوک و قانع کننده نیست.

متیو پازک ، بیوشیمیست کیهانی از دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا ، گفت: “این سوicion ظن تا حدی به این دلیل است که محققان فقط یک خط جذب فسفین را در داده های خود شناسایی کرده اند ، بنابراین سایر محققان باید این موضوع را تأیید کنند.” کردن.

اکنون ستاره شناسان امیدوارند که با استفاده از تلسکوپ های دیگر روی زمین آن را مشاهده کنند. جیسون دیتمن ، دانشمند سیاره ای در انستیتوی فناوری ماساچوست که قصد دارد با همکاری سوزا-سیلوا مشاهداتی انجام دهد ، گفت: “ما از دو ابزار استفاده خواهیم کرد.” یکی از این ابزارها تجهیزات تلسکوپ مادون قرمز ناسا در هاوایی است. وسیله نقلیه دیگر رصدخانه ستاره شناسی مادون قرمز ناسا استراتوسفر است.